Static Image

Ledenadministratie

Op deze pagina kunt u informatie vinden over o.a. het lidmaatschap, de kosten en hoe u ons kunt bereiken. Ontbreekt er informatie laat het ons weten, wij willen de informatie zo compleet mogelijk houden op onze website.


Wij hebben 2 soorten lidmaatschappen, hoofdtuinder of medetuinder. Per tuin kan er 1 hoofdtuinder maar meerdere medetuinders worden aangemeld.

Hooftuinder:
De hoofdtuinder gaat het huurcontract aan en is verantwoordelijk voor de tuin. Hij/zij onderhoudt de tuin goed, draagt kosten af voor het lidmaatschap, de huur van de grond en de borg.

Medetuinder:
Als medetuinder bent u bevoegd om het tuincomplex zelfstandig te betreden. Mag u tijdens de ledenvergadering ook uw stem uitbrengen en bij opzegging van de hoofdtuinder heeft u voorrang bij de overname van de tuin als u 3 jaar op de tuin staat ingeschreven.


De kosten voor een tuin zijn op dit moment als volgt:

  • €     0,62   Tuinhuur per m2                                          
  • €   13,50   Contributie Tuinvreugde                              
  • €   14,00   Onderhoudskosten Complex      
  • €   25,40   Contributie AVVN                                              
  • € 150,00   Borg per 100 m2 

Er zijn ook enkele tuinen op het complex waarbij huur/koop voor het gereedschapshuisje van toepassing is. Bij het aangaan van het lidmaatschap wordt dit met u doorgesproken. 

Als medetuinder betaalt u alleen het lidmaatschap van Tuinvreugde van € 13,50 per jaar. De huur en lidmaatschappen gaan per kalenderjaar en wordt aan het begin van het jaar voor de start van het tuinseizoen geïncasseerd.


Lidmaatschapsgegevens aanpassen: 

Bent u verhuisd, heeft u een nieuw emailadres, telefoonnummer of bankrekening dan is het belangrijk dat u dit aan de vereniging doorgeeft.

Dat kunt u heel makkelijk doen met behulp behulp van het contactformulier, vermeldt hierbij uw tuinnummer zodat onze ledenadministratie de juiste gegevens aanpast.


Lidmaatschap opzeggen:

Dit doet u door contact met ons op te nemen via het contactformulier, dat op onze websitestaat. Wij zien onze leden niet graag vertrekken maar het kan zijn dat uw interesse is veranderd of dat u door omstandigheden uw tuin niet meer de nodige aandacht kunt geven.

Aan het teruggeven van uw tuin aan de vereniging zijn wat regels verbonden. De belangrijkste is dat de tuin ‘zwart’ opgeleverd moet worden. Vrij van onkruid en rommel. 

Als hier niet aan kan worden voldaan, gaan we als vereniging graag in gesprek met de vertrekkende tuinder om de kwestie zo goed mogelijk op te lossen.

Het kan voorkomen dat de vereniging alsnog kosten moet maken om de tuin ‘startklaar’ op te leveren voor de nieuwe huurder. Deze kosten worden dan verrekend met de borg en eventueel met de overnamesom van de vorige huurder.

Wanneer u bij ons hebt aangegeven dat u uw tuin wilt opzeggen, wordt door een commissie van de vereniging getaxeerd wat een redelijk overnamebedrag is voor de opstal van de tuin. Hierbij valt te denken aan kassen, schuurtje, materialen, enz. Daarna nemen wij contact op met de 1e gegadigde op de wachtlijst, die in aanmerking komt voor overname van de tuin. Aan de eventuele nieuwe huurder wordt dan informatie geven over de tuin, over de borg en de eventuele overnamesom. Wanneer uw tuin door iemand is geaccepteerd zullen wij de overnamesom aan hem factureren en aan u doorstorten.


Protocol verwaarloosde tuinen:

Wij als vereniging zien graag alle tuinen goed in gebruik, dat de tuinder op regelmatige basis aanwezig is en de tuin dus een goed aanzien heeft. 

Wij begrijpen dat er verschillende manieren van tuinieren zijn en de meeste van deze visies worden op ons complex geaccepteerd, zolang dat natuurlijk wel een beetje binnen de perken blijft en de buren van de tuin daar geen last van ondervinden.

Op vastgestelde tijden (zie jaarplanning op de website) wandelt onze tuincommissie over het complex om de tuinen langs te gaan. Wanneer er wordt geconstateerd dat een tuin meer aandacht kan gebruiken, wordt door de ledenadministratie een mail naar de desbetreffende hoofdtuinder verstuurd. Deze email is voornamelijk bedoeld om het gesprek met de tuinder aan te gaan. Er kunnen namelijk omstandigheden zijn waardoor de tuinder enige tijd niet voldoende aandacht aan zijn tuin kan schenken. Door met elkaar in gesprek te gaan kunnen we wellicht  tot een oplossing komen en de verwaarlozing zoveel mogelijk voorkomen.

In het geval dat de tuinder hier niet op reageert, wordt een tweede ‘waarschuwingsmail’ naar de tuinder gestuurd. Mocht die ook niet baten dan volgt een derde mail, waarin de vereniging aangeeft tot eenzijdige ontbinding van het huurcontract over te willen gaan.

Dit heeft absoluut niet onze voorkeur! Het is echter de verantwoordelijkheid van het bestuur van de vereniging dat de tuinen goed onderhouden worden. Hiermee voorkomen we dat de buren hinder hebben van eventuele troep op de tuin, of rondvliegende (onkruid-) zaden. Middels dit protocol willen we in eerste instantie in gesprek komen met de tuinder om samen tot een oplossing te komen. Bij aanhoudende verwaarlozing moeten we echter streng zijn en kan een royement volgen.